FAQ - Veelgestelde vragen over private lease
Lease’m geeft je graag duidelijkheid over het product private lease en over onze dienstverlening. Je vindt hier een overzicht van veelgestelde vragen over privé leasen en de antwoorden daarop. Zo beantwoorden we hopelijk al jouw vragen en kun je een weloverwogen keuze maken.
Geen antwoord op jouw vraag?
Het kan natuurlijk zijn dat jouw vraag er niet bij staat. Dan beantwoorden we jouw vraag uiteraard graag persoonlijk. Neem vrijblijvend contact met ons op!
Veelgestelde vragen over private lease
Hieronder vind je de meest gestelde vragen over private lease.
Helaas niet. Je kunt niet zomaar een privé lease contract aangaan. Lease’m is aangesloten bij de Stichting Keurmerk Private Lease en deze stichting vindt het, net als wij, belangrijk dat je geen verplichtingen aangaat die je niet of moeilijk kunt nakomen. Zo beschermen wij jou tegen financiële ongemakken. Daarom doen wij altijd een financiële toetsing en BKR-check om te kijken of de private lease auto past bij je persoonlijke omstandigheden.
Daarnaast geldt er een leeftijdsgrens om te gaan private leasen bij Lease’m. De minimum leeftijd is 18 jaar en de maximum leeftijd is 75 jaar. Ben je 76 jaar of ouder, dan kun je helaas niet bij Lease’m private leasen. Dan kan weer wel als er een tweede persoon mee tekent die binnen de leeftijdsgrens valt.
In Nederland worden verplichtingen van financiële aard vaak geregistreerd bij BKR (Bureau Krediet Registratie). Omdat wij zijn aangesloten bij Stichting Keurmerk Private Lease en om jou te beschermen voor teveel of te zware financiële verplichtingen, wordt een private lease contract door ons gemeld aan het BKR.
Vanaf heden geldt dat 100% van de totale som van alle leasetermijnen binnen je leasecontract, wordt geregistreerd bij het BKR. Deze informatie en het exacte bedrag dat we bij het BKR aanmelden, vind je altijd duidelijk terug op het leasecontract dat je van ons ontvangt.
Een rekenvoorbeeld:
Je betaalt over een periode van 48 maanden, € 300,- per maand voor jouw private leaseauto. Daarmee heeft het leasecontract een waarde van € 14.400,-. Van dit totaalbedrag wordt dus ook 100% geregistreerd bij het BKR, ofwel € 14.400,-.
Als je als contractant komt te overlijden (en je alleen het contract bent aangegaan) brengen we geen beëindigingskosten in rekening en hebben je nabestaanden daar dus geen last van. Voor het risico van het verliezen van je baan kun je tegen een kleine meerprijs een extra ‘inleverregeling onverwachte situaties’ in het contract laten opnemen. Kies je voor deze regeling bij je leasecontract, dan wordt bij verlies van je baan (buiten je eigen schuld om) het contract kosteloos beëindigd. De ‘inleverregeling onverwachte situaties’ dekt je ook tegen meer dan 50% arbeidsongeschiktheid en wanneer je met 2 contracten het leasecontract bent aangegaan en één van de 2 komt te overlijden. Je leest er hier meer over, als ook in de aanvullende voorwaarden van Lease’m (artikel 19).
Bij Lease’m sluit je niet ongemerkt een private lease contract af. Je bent niet ‘opeens een contract aangegaan’. Wat je ook doet of aanvraagt op onze website, je sluit daar nooit een leasecontract op af. Je doet alleen een offerte aanvraag of bestelling. Een contract is pas definitief en bindend, wanneer je deze hebt ondertekend en de bedenktijd van 14 dagen na het ondertekenen is verstreken.
Online (of telefonisch samen met de Private Lease Specialist van Lease’m) zoek je de auto uit die voldoet aan jouw wensen. Vervolgens vraag je een offerte aan of bestel je de auto direct. Dat kan 24/7 online door bij de auto te kiezen voor ‘Offerte aanvragen’ of voor ‘Direct bestellen’.
Als je kiest voor ‘Direct bestellen’ dan ontvang je binnen 2 minuten twee e-mails waarvan één met een link naar je persoonlijke online portal. Via dit portal verstrek je ons gegevens over je inkomsten en uitgaven. Vervolgens zie je gelijk of je door kan naar het uploaden van een aantal documenten ten behoeve van de financiële beoordeling. Denk hierbij aan een rijbewijs, loonstrook en bankafschrift met hierop de huur of hypotheek afschrijving.
Als alles akkoord is bevonden ontvang je van ons, binnen 24 uur, per e-mail een actueel leasecontract met daarbij een link voor het afgeven van een automatische incasso. Pas dan ben je een overeenkomst met ons aangegaan en gaan we de auto voor je bestellen.
Nee, dat is helaas niet mogelijk. Denk dus, voor je het leasecontract aangaat, goed na over het aantal kilometers dat je verwacht te gaan rijden per jaar en over de gewenste looptijd. Houd bij het bepalen van het aantal jaarkilometers ook altijd wat extra speling aan. De ervaring leert dat je met een private lease auto altijd meer kilometers rijdt dan je vooraf hebt ingeschat.
Ja. Naast de termijnbedragen betaal je altijd zelf de brandstofkosten, kosten voor autowassen en eventuele bekeuringen. Ook gelden er extra kosten wanneer je onzorgvuldig met de auto omgaat of meer kilometers rijdt dan je vooraf hebt opgegeven. Verder komen er bijvoorbeeld kosten voor je rekening in geval je schade aan je auto krijgt. Je betaalt namelijk altijd standaard een eigen bijdrage bij schade, tenzij de schadekosten volledig worden betaald door een eventuele tegenpartij. De hoogte van de Eigen bijdrage bij schade staat vermeld op je leasecontract. Is het schadebedrag lager dan de eigen bijdrage, dan verrekenen we de werkelijke schadekosten met jou.
Alle kosten die voor jouw rekening komen, staan in het leasecontract en de bijbehorende voorwaarden beschreven. We adviseren je deze documenten goed door te nemen!
Iedereen mag de private lease auto besturen, mits deze wettelijk bevoegd is om achter het stuur plaats te nemen én mits de contractant toestemming heeft gegeven. Het is wel belangrijk om te weten dat de contractant altijd verantwoordelijkheid draagt voor de auto. Uitgebreide informatie over dit onderwerp is te lezen in de Algemene voorwaarden.
Ja, dat kan zeker. Lease’m maakt het jou makkelijk en biedt de optie om je huidige auto aan ons te verkopen als je een private lease contract bij ons afsluit. Als je via onze website een private lease bestelling of offerte aanvraag doet, kun je ook direct een vrijblijvend bod laten berekenen voor jouw huidige auto (je ontvangt hiervoor een aparte e-mail als je aangeeft dat je de auto wilt inruilen). Ga je op het voorgestelde bod in? Dan krijg je het geld cash op je rekening! Uitgebreide info lees je hier.
Ja, dit is optioneel mogelijk. Dit is mogelijk bij alle private lease aanbiedingen. Bij het selecteren van je auto kun je handmatig een willekeurig bedrag invoeren om vooraf aan te betalen. Met een vooruitbetaling verlaag je het maandelijkse leasebedrag. Je kunt tot maximaal 50% van de som van alle maandelijkse leasetermijnen (excl. gekozen opties en diensten) aanbetalen. Meer informatie over vooruitbetaling lees je ook in de aanvullende voorwaarden.
Als je jouw “privé” motorrijtuigenverzekering opzegt, plaatsen verzekeraars jouw schadevrije jaren (die je mogelijk hebt opgebouwd) altijd in het Roy-data systeem. Zo kan een volgende verzekeraar jouw schadevrije jaren vinden. Deze schadevrije jaren zijn beperkt geldig. Afhankelijk van je verzekeraar is dat één tot (maximaal) drie jaar. Er bestaan coulanceregelingen bij sommige verzekeraars, dus vraag je verzekeraar altijd even naar de voorwaarden . Stel, je sluit een private leasecontract af van 4 of 5 jaar, dan is het zeer waarschijnlijk dat je de eerder opgebouwde schadevrij jaren kwijt bent. Wel kun je van ons een schadevrij verklaring van de private leaseauto opvragen, die je weer kunt gebruiken voor een toekomstige verzekering.
De private lease auto wordt afgeleverd door een autodealer waarmee wij samenwerken. Deze gaat altijd vertrouwelijk met de bij hen bekende gegevens om en gebruiken deze alleen voor het uitvoeren van de aflevering.
Leaseperiode
Veelgestelde vragen over aanvang en de looptijd van de leaseperiode
De leaseperiode start zodra je de auto ophaalt bij de dealer. Natuurlijk controleer je daar of alles naar wens is en teken je voor ontvangst van de auto de ontvangstbevestiging. Stel dat je de auto, om welke reden dan ook, een dag(en) later ophaalt, dan gaat het contract in vanaf de in eerste instantie afgesproken ophaaldatum.
Nee, het aanpassen van je jaarkilometrage is niet mogelijk. Maar heb je minder kilometers gereden dan je jaarkilometrage, dan ben je die kilometers niet kwijt! Je neemt deze niet gereden kilometers gewoon mee naar het volgende jaar. Lease’m rekent namelijk aan het einde van het contract met het aantal werkelijk gereden kilometers, ten opzichte van de afgesproken kilometers die je totaal had mogen rijden (zoals vastgelegd in je contract). Wel zo eerlijk!
Tijdens het gebruik van de auto slijten de banden. In het leasecontract is het onderhoud van banden en reguliere slijtage inbegrepen. Een kapot gereden band, door bijvoorbeeld tegen een stoeprand aanrijden, wordt gezien als een niet verhaalbare schade. Daarom wordt het niet versleten deel van de kapot gereden band (restprofiel) als eigen risico aan je doorbelast. Meer informatie hierover in het gedeelte ‘Mijn Leaseauto‘ onder bandenservice.
Dat mag als Lease’m je daarvoor vooraf schriftelijk toestemming geeft. De accessoires (zoals een trekhaak) moeten aangebracht en eventueel verwijderd kunnen worden, zonder dat schade aan de auto ontstaat. Vóór inlevering van de auto moeten de accessoires verwijderd worden, behalve als Lease’m je aangeeft dat dat niet nodig is. Denk bijvoorbeeld aan een trekhaak. Kosten van verzekering, onderhoud, reparatie en vervanging van de door jou aangebrachte accessoires zijn voor je eigen rekening en vallen buiten het leasecontract.
Hiervoor hebben we op onze website een apart gedeelte ‘Mijn leaseauto‘. Hier vind je alle relevante info en formulieren die je (mogelijk) nodig hebt tijdens de leaseperiode. Mist er relevante informatie? Geef het ons dan gerust aan.
Ja, zeker weten! Dit is van belang voor het versturen van eventuele post of berichtgeving rondom je auto. Stuur ons daarom altijd een e-mail (info@leasem.nl) met daarin je nieuwe gegevens, per welke datum je gaat verhuizen en vermeld uiteraard het kenteken. Dan zorgen wij voor een juiste verwerking van je gegevens in ons systeem. Je ontvangt een bevestiging per e-mail zodra dit is gebeurd.
Let op: het e-mailadres in ons systeem moet overeenkomen met het e-mailadres waarmee je de wijziging doorgeeft.
Alle betalingen verlopen via een automatisch incasso. De machtiging tot automatische incasso verstrek je aan ons voordat je de leaseovereenkomst definitief aangaat.
De termijnbedragen betaal je altijd één maandtermijn vooruit. De eerste incasso betreft vaak een bedrag groter dan 1 maandtermijn. Dat komt doordat, na aflevering van de auto, gelijk de periode tot het eind van de lopende maand gefactureerd wordt.
Voorbeeld: je haalt jouw private leaseauto 19 januari op. Je betaalt dan op 1 februari voor een deel van het maandbedrag in januari (van 19 t/m 31 januari). Ook betaal je op die datum voor de gehele maand februari. Alle volgende maandfacturen komen wel overeen met het maandbedrag op jouw contract.
Stuur een e-mail naar info@leasem.nl en geef aan dat je een rekeningnummer wilt wijzigen. Je krijgt dan van ons per mail een link om een nieuwe machtiging tot automatische incasso (van het nieuwe rekeningnummer) af te geven. Na het afgeven van deze nieuwe incassomachtiging wijzigen wij het rekeningnummer. Je ontvangt een bevestiging per e-mail zodra dit is gebeurd.
Let op: het e-mailadres in ons systeem moet overeenkomen met het e-mailadres waarmee je de wijziging doorgeeft.
Ja, Lease’m mag het leasetarief in een aantal gevallen wijzigen:
- Bij wijzigingen van belastingen of heffingen (bijvoorbeeld motorrijtuigenbelasting)
- Bij invoering van nieuwe belastingen of heffingen (denk aan rekeningrijden)
- Bij wijziging van de aanschafprijs van de auto, na ondertekening van het leasecontract en voor aflevering van de auto (in dit geval kun je het leasecontract kosteloos ontbinden).
Over een aanpassing van het leasetarief word je uiteraard altijd persoonlijk geïnformeerd.
Omdat wij automatisch incasseren komt te laat betalen normaal gesproken niet voor. Tenzij de incasso een keer niet lukt. In dat geval sturen wij je een betalingsherinnering. Wij gaan er vanuit dat je deze alsnog direct betaalt.
Betaal je de leasetermijn alsnog niet? Dan zijn wij genoodzaakt om je nogmaals aan te manen, of een incassobureau in te schakelen. Laatstgenoemde kan gecombineerd worden met het beëindigen van het contract. In deze situaties blijf je natuurlijk wel verplicht alsnog te betalen. Ook zijn we dan verplicht om melding te doen van de betalingsachterstand bij het BKR.
Ga je naar het buitenland, neem dan zeker de groene kaart mee. Deze krijg je altijd van ons bij het aangaan van een leaseovereenkomst. Jaarlijks krijg je bovendien een nieuw exemplaar toegestuurd. Controleer of je hem nog hebt, met name als je naar het buitenland gaat. Controleer daarnaast of je verzekerd bent in het land waar je naartoe gaat. De landen waar je verzekerd bent staan op de groene kaart vermeld. Staat het land er niet op of staat het doorgestreept? Dan ben je niet verzekerd. Indien nodig kunnen wij ook een groene kaart voor je aanhanger of caravan verstrekken. Neem hiervoor contact met ons op.
Je bent als bestuurder zelf verantwoordelijk om de auto tijdig voor bandenvervanging*, APK, onderhoud of eventuele benodigde reparatie aan te bieden bij een door ons erkende reparateur (bij voorkeur de leverende dealer). De kosten van regulier onderhoud in Nederland, APK, bandenvervanging en reparaties komen uiteraard voor rekening van Lease’m. Geef daarom bij het maken van de afspraak aan dat het om een leaseauto van Lease’m gaat.
Voor (nood)reparatie en (nood)onderhoud in het buitenland dient Lease’m vooraf toestemming te geven. Je betaalt zelf de factuur, maar uiteraard dien je deze daarna bij ons in. Zorg ervoor dat de factuur op naam van Lease’m staat. Deze (originele) factuur stuur je samen met een bewijs van betaling aan Lease’m. De kosten worden dan – tot het bedrag waarvoor vooraf toestemming is gegeven – door Lease’m vergoed.
*Banden van je leaseauto mag je laten vervangen als het profiel 2,0 mm of minder is. Het profiel mag nooit minder dan 1,6 mm zijn (het wettelijk minimum)
Je krijgt van Lease’m een oproep per e-mail als je de winterbanden kunt laten monteren en vice versa. Dit gebeurt in respectievelijk oktober en maart. In die e-mail vind je alle informatie over waar je de afspraak kunt maken en hoe het verder werkt. De kosten voor het wisselen van winterbanden zijn voor rekening van Lease’m.
Wanneer de auto niet meer verder kan rijden, neem dan direct contact met ons op (033-7507777) en volg de instructies die wij je geven. Heb je een schade waarmee je verder kunt rijden? Dan volstaat alleen het melden via de website. Lees hieronder hoe je dat kunt doen.
Schade zonder tegenpartij meld je, inclusief foto’s, altijd via dit formulier (geen Europees Schade Aanrijdingsformulier nodig). Na het melden van de schade, neemt een Lease’m medewerker contact met je op om de vervolgstappen te bespreken. Bijvoorbeeld waar je de schade kan laten repareren.
Bij schade met tegenpartij vul je altijd een Europees Schade Aanrijdingsformulier in. Let op: vul de voor- en achterzijde volledig in. Laatstgenoemde kan ook via de app Mobiel Schade Melden. Indien van toepassing vul je het formulier in samen met de andere betrokken bestuurder(s). Vul vervolgens op onze website het formulier Schade met tegenpartij in en upload. Belangrijk is dat je alle gegevens die relevant kunnen zijn noteert en aan ons verstrekt. Nadat je de schade hebt gemeld, neemt een Lease’m medewerker contact met je op om de vervolgstappen te bespreken. Bijvoorbeeld waar je de schade kan laten repareren.
Ook ruitschade meld je via onze website. Je hoort dan van ons waar je voor het herstel terecht kunt. Indien het gaat om een te repareren sterretje, dan is er geen eigen risico van toepassing. Kan de ruit niet meer gerepareerd worden en wordt hij vervangen? Dan rekenen we een eigen risico van € 70,-, tenzij anders vermeld op het leasecontract.
Ja, er geldt een standaard eigen bijdrage bij schade. Dit bedrag staat ook vermeld op je leasecontract. Is het schadebedrag lager dan het bedrag van eigen bijdrage, dan verrekenen we de werkelijke schadekosten met jou. Optioneel kun je het bedrag van de eigen bijdrage per schade verlagen bij het aangaan van je leasecontract. Geef dit gerust bij ons aan of selecteer de betreffende optie. Een eigen bijdrage geldt niet als de schadekosten volledig worden betaald door een eventuele tegenpartij.
Bel eerst de politie en / of Stichting VBV (055-7410001). Vervolgens neem je contact op met Lease’m (033-7507777) en volg je de instructies die wij je geven. Belangrijk is dat je alle gegevens die relevant kunnen zijn noteert en aan ons verstrekt. Daarnaast doe je ook direct aangifte bij de politie.
Je krijgt bij onderhoud, pech of reparatie in Nederland, indien reparatie of onderhoud langer dan 72 uur duurt, een vervangende auto van ons ter beschikking gesteld (na 72 uur). Dit staat uiteraard ook vermeld op je leasecontract. Natuurlijk is het in alle gevallen ook mogelijk je te voorzien van een auto voor de eerste 72 uur, maar dan komen de kosten voor jouw rekening.
Tip: het komt wel eens voor dat de garage, waar de auto voor onderhoud of reparatie staat, jou een vervangende auto kosteloos aanbiedt. Laat dit dan altijd door de garage schriftelijk aan je bevestigen, om achteraf discussie te vermijden.
Ja, Lease’m adviseert dit te doen. Als je met de Lease’m auto in het buitenland rijdt, ben je net zo verzekerd als in Nederland. Let wel op dat dit alleen geldt voor de landen die op de groene kaart staan vermeld. Staat een land niet vermeld of doorgestreept, dan ben je niet verzekerd. De pechhulp is voor het buitenland beperkt. Bij pech en/of schade zorgen we er voor dat je wordt getransporteerd naar een reparateur in de buurt. Afhankelijk van de aard van de storing of schade wordt de auto ter plekke gerepareerd of terug naar Nederland gehaald om daar gerepareerd te worden (Of in het ergste geval Total Loss verklaard te worden). Vervangend vervoer of kosten van doortransport naar jouw plaats van bestemming, kosten voor eventuele hotelovernachtingen etc. zijn niet in het contract inbegrepen. Wij adviseren daarom een reisverzekering te sluiten die wel in die kosten voorziet.
In geval van pech of schade waarmee je niet verder kunt rijden bel je onze hulpdienst op telefoonnummer 033-7507777 (24 uur per dag, 7 dagen per week). Je wordt dan door ons weer op weg geholpen.
Heeft de auto binnen Nederland of in het buitenland een technisch mankement, waarvan de reparatiekosten binnen deze overeenkomst voor rekening van Lease’m komen? Dan vergoedt Lease’m de sleepkosten naar de dichtstbijzijnde door Lease’m geselecteerde reparateur.
Houd er verder rekening mee dat je in het buitenland geen recht hebt op vervangend vervoer. Binnen Nederland heb je recht op vervangend vervoer na 72 uur.
Schadevrije jaren bouw je op tijdens de periode dat je autoverzekering loopt. Dit gebeurt altijd in het zogenoemde ‘Roy-data’ systeem. De verzekering moet dan wel op jouw naam staan. Gezien de private lease auto op naam van Lease’m staat zal een verzekeringsmaatschappij deze jaren mogelijk niet zien als schadevrije jaren. Feitelijk begin je na meer dan drie jaar zonder eigen voertuigverzekering dus altijd weer op nul schadevrije jaren. Wel verstrekt Lease’m op aanvraag een zogenaamde schadevrij verklaring. Hierin staat dat je schadevrij hebt gereden (als dit uiteraard het geval is). Deze kun je dan overleggen bij de verzekeraar zodat ze je mogelijk wel een “extra” commerciële premiekorting toekennen. Je krijgt dan ‘commerciële’ treden op de bonus/malusladder. Dat is iets anders dan schadevrije jaren. Vraag hier je schadevrij verklaring op.
Geen probleem, dat kan uiteraard een keer gebeuren. Omdat de auto op jouw naam geregistreerd staat, kun je deze eenvoudig zelf aanvragen via de website van de RDW. Voor het opnieuw aanvragen van een kentekenbewijs brengt de RDW kosten in rekening. Meer over het aanvragen en de bijbehorende kosten vind je op: www.rdw.nl/particulier/voertuigen/auto/het-kentekenbewijs
Einde van de leaseperiode
Waar heb je mogelijk mee te maken bij het einde van de leaseperiode?
Het kan zijn dat je na einde van het leasecontract behoefte hebt aan een “Verklaring Schadevrij”. Dit kan bijvoorbeeld belangrijk zijn als je een privéauto wilt verzekeren. Heb jij tijdens de leaseperiode schadevrij gereden, dan krijg je daar op verzoek een verklaring van waarin dit wordt aangegeven. Deze verklaring kun je online bij ons aanvragen.
De schadevrij verklaring ontvang je als brief. Uit de gegevens van een schadevrij verklaring kan een verzekeraar opmaken of aan jou (extra) schadevrije jaren toegekend mogen worden.
De leaseperiode eindigt als het aantal overeengekomen maanden verstreken is na aanvang van het contract en de auto door jou is ingeleverd bij de dealer.
Je kunt op eigen verzoek de leaseovereenkomst eerder beëindigen. Je hebt deze mogelijkheid na 12 maanden en je hebt een opzegtermijn van één maand. Deze gaat in vanaf de dag dat je het contract schriftelijk opzegt.
Het schriftelijk opzeggen doe je door een email te sturen naar info@leasem.nl, onder vermelding van je kenteken en de datum van opzeggen. Let op: aan eerdere beëindiging zijn wel kosten verbonden. Hierover lees je meer bij het volgende punt.
Goed om te weten: je hebt ook altijd de mogelijkheid om je leasecontract over te zetten naar een andere ‘eigenaar’. Is er iemand die je contract wil overnemen? Geef dit dan bij ons aan via een e-mail naar bovengenoemde adres of bel naar 033-7507777. De kosten voor een overzetting bedragen 250,- eenmalig.
Kies je ervoor om voortijdig je leasecontract op te zeggen? Dan hanteren we de volgende formule om de beëindigingskosten te berekenen.
De opzeggingsvergoeding voor een voortijdige beëindiging bedraagt een vast percentage van de totale termijnbedragen die je zonder de opzegging nog zou moeten betalen. Het percentage dat van toepassing is, vind je op je leasecontract. Opzegtermijn van een voortijdige beëindiging is 1 maand.
Een rekenvoorbeeld waarbij we uitgaan van een opzeggingsvergoeding volgens een vast percentage van 30%:
Je leasetermijn is 245 euro in de maand en je hebt nog een contract voor 20 maanden. Je betaalt dan 30 procent van je maandtermijnen als afkoopsom, met een opzegtermijn van 1 maand. Deze rekensom ziet er dan als volgt uit: maandtermijn x 0,30 x het aantal resterende maanden
Volgens het voorbeeld zijn de bedragen dan: € 245 x 0,3 = € 73.50. Dit bedrag vermenigvuldig je met de nog te rijden maanden € 73.50 x 19 = € 1396,50. De opzegvergoeding is dan: € 1396,50
Je contract opzeggen gaat per mail. Stuur een email naar info@leasem.nl met daarin per wanneer je op wilt zeggen (denk aan je 1 maand opzegtermijn) en het kenteken van je auto. Wij maken vervolgens binnen 1 werkdag een afkoopvoorstel voor je. Dit afkoopvoorstel zien we vervolgens graag binnen 14 dagen retour als je akkoord bent. Daarna vervalt het voorstel.
Meer informatie hierover lees je ook in de Algemene Voorwaarden van Lease’m (art. 47.1A en 47.2) en in de Aanvullende voorwaarden (Art. 17).
Ja. Je maakt met ons een afspraak waar en wanneer je de auto inlevert. Dit kun je hier eenvoudig online inplannen. Op het afgesproken moment wordt door een onafhankelijk expertisebureau de staat van de auto beoordeeld en vastgelegd. Hierbij ben jij uiteraard aanwezig.
Hoe de expert te werk gaat, is te lezen in ons innameprotocol.
Constateert de expert schade aan de auto, dan legt hij dit in zijn inspectierapport uit. Zoals in de leaseovereenkomst is vermeld, zullen er dan kosten voor jouw rekening komen. Dit is nooit meer dan de eigen bijdrage per schade.
Ja, na de inname volgt een eindafrekening binnen 14 dagen. Deze bestaat uit de juiste afrekening van het leasetarief, de eventueel meer gereden kilometers dan het contract en de afrekening van eventuele bij inname geconstateerde schades en/of ontbrekende zaken. Heb je ervoor gekozen om de auto eerder in te leveren, dan worden die kosten ook meegenomen bij de eindafrekening. Zodra wij de eindafrekening hebben opgemaakt (en de auto dus retour hebben ontvangen) melden wij het contract af bij het BKR.